KAJIAN IDENTIFIKASI FAKTOR UNTUK PENGEMBANGAN USAHA WARUNG TEGAL (WARTEG) MASUK MALL (STUDI KASUS DI JABODETABEK)

Mirsa Diah Novianti, Tri Susanto, Holilla Hatta, Rene Johannes

Abstract


This study aims to analyze business development strategies from traditional food stalls (case studies: tegal stalls in Jabodetabek). The research method uses descriptive qualitative method with data collection techniques through focus group discussion. The results of this study are the need for training to improve market access, legality aspects and competitive advantage


Keywords


warteg, mall, focus group discussion

References


Adisasmita, Rahardjo. (2006). Pembangunan Pedesaan dan Perkotaan. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Asytuti, Rinda. (2015). Pengusaha Warung Tegal di Jakarta, Jurnal Hukum Islam (JHI), Volume 13, No. 1, pg. 13 -24

Hafsah, Jafar. (2004). Pengembangan kemitraan usaha besar dan kecil serta SDM, Infokop, Nomor 25.

Hastiyanto, Febri (2010), Spirit Warteg dam Kultur Wirausaha Tegal, Tegal, Radar Tegal.

Maflahah dan Akhmad Ramdhon. (2018). Warung Tegal : Relasi Kampung Menyangga Kota, Journal of Development and Social Change, Vol. 1, No. 2

Juanda, (2004), Analisis Karakteristik Usaha Warung Tegal di Kebayoran Baru Jakarta Selatan dan Implikasinya terhadap Pemberian Kredit Mikro pada PT Bank BNI, IPB

Kotler, P. 2005. Manajemen Pemasaran. Alih Bahasa Benyamin Mohan, Edisi I, Jilid I. PT Intan Sejati Klaten, Jakarta.

Lupiyoadi, R. (2001), Manajemen Pemasaran Jasa Teori dan Praktek, Salemba Empat, Jakarta.

Putra, Budi. (2012). Rubrik Tempo Doeloe : Sejarah Kopearsi Warteg Jakarta. Jakarta: Tempo Edisi 17-23Desember 2012.

Sumarwan, U. (2003). Perilaku Konsumen, Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia, Jakarta.

Suwandi, (2015). Mencaraci Format Pola Kemitraan Investasi Antara Koperasi Dan UMKM Dengan Usaha Besar (Searching For The Format Partnership Cooperative-SMEs With Large Business). Infokop, Volume 25 (2) Desember 2015.

Tanone, Ken. 2018. Profile of Plaza Festival, Makalah disajikan dalam Seminar Gerobak Emas, Universitas Bakrie, 30 Agustus 2018.


Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Indexed by :

http://journal.bakrie.ac.id/public/site/images/admin/neliti-blue_02_120 http://journal.bakrie.ac.id/public/site/images/admin/googlescholar_logo_120 http://journal.bakrie.ac.id/public/site/images/admin/garuda1_120_01 http://journal.bakrie.ac.id/public/site/images/admin/ios_perpus02_146 http://journal.bakrie.ac.id/public/site/images/admin/crossref-logo21_158

 

Editorial Office :

Journal of Entrepreneurship, Management and Industry (JEMI)

http://journal.bakrie.ac.id/public/site/images/admin/logo_ub_-_dasar_terang_120

Jl. HR Rasuna Said Kav. C-22, Rasuna Epicentrum, Kuningan. Jakarta Selatan 12920. email : [email protected]


http://journal.bakrie.ac.id/public/site/images/admin/5ajamrit_t_01

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.